Mailleux & Associates

Mailleux & Associates

Respect werkt in twee richtingen

‘Een positieve invloed uitoefenen op de prestaties én de tevredenheid van de mensen die wij ontmoeten.’ Duidelijker kan het mission statement van Mailleux & Associates de doelstellingen van dit internationaal gerenommeerd consultancy- en opleidingsbedrijf dat vorig jaar een filiaal in Parijs opende, niet omschrijven. Managing director Karin Drieghe (36) stelt het zo: medewerkers die in een bedrijf goede resultaten behalen, zijn gewoonlijk ook meer tevreden. Mensen die meer tevreden zijn, behalen gewoonlijk betere resultaten. De mensen in deze positieve spiraal krijgen en houden, blijft voor ons een taak waarvan onze ervaren en deskundige consultants zich uitstekend kwijten.’

Verjaardag

Mailleux & Associates viert dit jaar zijn twintigste verjaardag en dat zal er niet onopgemerkt voorbijgaan, vertrouwt Karin Drieghe ons toe. Zij vervoegde in 1998 het consultancybedrijf in een interim-functie als vertaalster en groeide er door tot managing director van de vestiging aan de Woudlaan. Zij staat in voor het dagelijks beheer van het kantoor. ‘Philippe Mailleux, de stichter van het bedrijf, een deskundige noemen op het vlak van verkoop, beheer, kwaliteit en opleiding, is hem nog oneer aandoen’, gaat Karin van start. ‘Vooraleer hij zijn eigen zaak begon in deze domeinen, begeleidde mijnheer Mailleux onder meer drie jaar lang de opleiders van Olivetti om daarna aan de slag te gaan bij Apple als opleidingsverantwoordelijke. Uit die enorme ervaring – hij publiceerde overigens verschillende werken – startte hij  begin de jaren ’90 met Mailleux & Associates. Hij ontwerpt en stuurt alle opdrachten. Veel klanten hebben waardering voor zijn enorme kennis, zijn dynamische houding, zijn cursussen en zijn aangeboden opdrachten. Ze zeggen dat hij van zijn passie zijn beroep lijkt te hebben gemaakt, waarin hij uitblinkt en onze verwachtingen overtreft. De nagel op de kop, zou ik zeggen.’

Efficiëntie

‘Kort samengevat biedt Mailleux & Associates qua opleiding, begelei-ding, advies, ondersteuning en coaching alle mogelijke tools om de efficiëntie en de performantie binnen een bedrijf te verhogen en dat op alle niveaus: sales, management, service, human resources, op de werkvloer, noem maar op. Leadership and people management, waarbij respect een sleutelwoord is. Respect moet trouwens in twee richtingen werken: van de basis naar de top, maar ook omgekeerd. Hoe hoger de tevredenheid, hoe beter de prestaties. Wij kiezen voor een samenwerkende en creatieve benadering in onze partnerschaprelaties en zorgen voor een uitstekende opvolging en analyse achteraf. Ook de resultaten en de impact van onze ingrepen en adviezen meten we immers op verschillende niveaus: onmiddellijke tevredenheid, onthouden van de opgedane kennis, de gedragswijziging binnen het bedrijf en de rendabiliteit van de investering. Al onze handelingen zijn gebaseerd op waarden zoals respect, ethiek, een goede communicatie, voortdurend zoeken en bijleren en het behalen van wederzijdse resultaten en voordelen.’

Hectisch

‘Onze klanten situeren zich in alle sectoren: het bankwezen, de manu-factering, de telecom- en farmaceutische wereld, food. Ruim de helft zijn belangrijke spelers op de internationale markt. Reizen maakt dan ook integraal deel uit van het leven van de consultants bij Mailleux & Associates. Veel van onze klanten hebben hun hoofdzetel in Brussel, maar beschikken over filialen in het buitenland’, zegt Karin. ‘Dat gaat van Europese vestigingen tot locaties in onder meer China en Singapore. De verplaatsingen van onze consultants kunnen er soms hectisch aan toegaan: van Parijs naar een opdracht in Hong Kong om van daaruit naar Londen te vliegen en dat allemaal in een relatief korte tijdspanne, het kan allemaal. Daarom moeten we kunnen rekenen op een reisbureau dat ons op een vlotte manier oplossingen kan bieden en ons dat comfort verzekert. Al die troeven hebben we zeker gevonden bij UNIGLOBE TRAVEL. Binnen Mailleux & Associates onderhouden mijn medewerksters Laurence Beyaert en Jennifer Point van ons BackOffice het contact met UNIGLOBE TRAVEL, en die samenwerking verloopt steeds uitstekend’, besluit Karin Drieghe.