Julie Godts & Annick Prevost

Julie Godts & Annick Prevost

Stel dat hier morgen één van ons vertrekt, het gemis zou enorm zijn.

Omdat zeggen dat je niet op de hoogte bent dodelijk is, volgen ze niet alleen mekaars dossiers op, ze werken zelfs met een gemeenschappelijk mailadres. Zeggen dat ze goede collega’s zijn, is een understatement. Please meet het superduo van Hoeilaart.

“De Siamese duizendpoten van Hoeilaart”

Eigenlijk dacht Julie destijds lerares te worden, maar halverwege haar stage bleek dat toch geen goed idee. Al tijdens haar studies deed ze vakantiewerk in een reiskantoor en toen daar een collega vertrok, werd haar gevraagd te blijven. “Ik heb meteen ‘ja’ gezegd: lerares worden was overduidelijk mijn roeping niet”, vertelt Julie. Ondertussen veranderde ze van werkgever en sinds december 2007 is ze aan de slag in het intieme kantoor van UNIGLOBE Universal Travel, met specialiteit particulierenreizen. “Mijn streven? Ik  wil de ideale schakel zijn tussen de droom van de klant en de logistieke haalbaarheid. Privé reis ik ook zeer graag; ik kan me dus perfect inleven in de vele wensen van de vakantieganger. Concreet betekent dat ik vooral veel vragen stel en zeker niets ga pushen.” Of de klant met de jaren veranderd is? “Enorm”, lacht Julie. “Sinds kort gebruikt hij steevast twee openingszinnen: ‘Ik wil zon’ en ‘Ik heb al eens op het Internet gekeken.’ Deze laatste quote groeide uit tot een spook. Ik geloof enorm in onze verantwoordelijkheid en meerwaarde, maar je kan je niet honderd procent wapenen tegen het net. Het enige weerwerk dat je bieden kan, is vertrouwen opbouwen. Een goed product en een uitstekende service. Ik ben dan ook constant met de job bezig, en wanneer ik privé reis kan ik het niet laten om hotels te gaan bekijken of algemene kennis te vergaren. Het cliché gaat dat reizen als een virus woekert, … ik kan het alleen maar bevestigen.”

Twee meter naast Julie huist Annick. In een symmetrisch bureau met haar collega, allebei uitgerust met een callcenteroortje om zo de handen vrij te hebben. Die handen vliegen dan met een rotvaart over het klavier. Annick begon in dit kantoor na Julie –in mei 2009, en concentreerde zich meteen op het zakengedeelte. Waarom? “Omdat ik mij ook bij m’n vorige werkgever met zakenreizen inhield en met de jaren groei je uit tot een kleine specialist”, vertelt Annick. “Het zakensegment gaat wat sneller en directer. Dat ligt me wel. Besluit daarom niet dat ik geen vakantiereizen kan verkopen. Echter door het minder te praktiseren vermindert ook mijn productkennis.” Annick reist privé ook minder. Haar vader hield niet van lang autorijden en vliegen, dus in haar opvoeding kreeg ze het al niet mee. “Misschien daarom dat ik wat minder passioneel omga met het reizen en eerder de logistieke kant benader.” Of haar job veranderd is? “Onze klanten stellen geen uitzonderlijke eisen”, vertelt Annick. “Maar je merkt wel de besparingsdrang. Alles wordt nagekeken en alle kleintjes tellen. Je prijsopgave moet dus steeds de scherpste zijn.” UNIGLOBE Universal Travel heeft geen outdoor sales, die taak neemt zaakvoerder Patrick Van Den Bosch op zich. In de praktijk wordt het kantoor dus gerund door de twee vriendinnen – women rule! – die van zichzelf zeggen dat ze andere invalshoeken hebben, maar elkaar missen als er eentje in het buitenland is. “Dan tellen wij echt de dagen af.” Mooi toch.


www.uniglobe.be maakt gebruik van cookies - lees meer Sluit deze melding Sluit deze melding