Centralisatie zakenreizen bij TMC biedt talloze voordelen

June 24, 2019

Veel meer dan alleen maar een zaak van ontzorging. De verleiding in de KMO-markt om de eigen zakenreizen te boeken via Internet-sites van luchtvaartmaatschappijen en hotels is groot. Vaak speelt hierbij het gevoel dat de Internet-aanbiedingen steeds de beste koop zijn en het gevoel van een “rechtstreeks contact” met de leverancier van reisdiensten is ook aantrekkelijk. Toch is het veel verstandiger om uw zakenreizen onder te brengen bij een professionele Travel Management Company (TMC).

Indien er zich voor of tijdens de reis problemen voordoen - denk daarbij aan stakingen, natuurrampen of vertragingen - kunnen belangrijke meetings in het gedrang komen. Mensen die via het Internet hebben geboekt worden niet altijd meteen geholpen en moeten vaak zelf een oplossing zoeken. Voor een zakenreiziger kan dit een grote impact hebben. Soms worden de oorspronkelijke boekingen gewoon genegeerd en begint men aan een nieuwe zoektocht, met alle kosten van dien. Bij een TMC worden de klanten bijgestaan voor, tijdens en na de reis. Bij problemen of calamiteiten wordt alles in het werk gesteld om de doelstellingen van de zakenreis waar te maken. Bij de betere TMC kan u trouwens een beroep doen op een 24 uurs-service zodat u ook tijdens de reis uw boekingen kunt wijzigen en flexibel op de omstandigheden kunt inspelen. Maar het hoeft niet altijd mis te gaan om de voordelen van de samenwerking met een gespecialiseerd zakenreisbureau - op maat van uw bedrijf - te ervaren.

Lees verder op www.dvo.be

Categories:zakenreizen