Is jouw reisbeleid al COVID-19 bestendig?

May 28, 2020

Uitdrukkingen als "voor altijd", "alles", "iedereen" of "nooit meer", zal je ons niet vaak horen gebruiken. Bij Uniglobe geloven we in een wereldwijd positief herstel van de reissector. Wel moeten we er rekening mee houden dat COVID-19 voor een bepaalde periode zijn stempel zal drukken op de manier waarop we reizen en met elkaar omgaan. We raden je dan ook aan om hiermee rekening te houden bij het verfijnen van je reisbeleid (Travel Policy). Ongeacht de grootte van je bedrijf of organisatie. Maar hoe pak je dit het beste aan? Hierbij alvast 8 topics en vragen die je op weg kunnen helpen.  

 

1) DE BESTEMMING

  • Hoe beslis je naar welke bestemmingen gevlogen kan worden?
  • Met welke criteria dien je allemaal rekening te houden?

 

 

2) HET GOEDKEURINGSPROCES

  • Hoe zal het goedkeuringsproces rond de bestemming en de gekozen route verlopen?
  • Wie zal hiervoor verantwoordelijk zijn?

 

3) DE ROUTE EN HET BUDGET

  • Wordt het verplicht om enkel non-stop routes te boeken om bepaalde steden of airports te vermijden?
  • Of primeert de goedkoopst mogelijke route?

 

 

4) DE VEILIGSTE KEUZE

  • Op basis van welke criteria maak je de beste keuze met betrekking tot luchtvaartmaatschappijen, hotels en transport als het op hygiëne en schoonmaak aankomt?

 

5) DE RISICO’S

  • Wat kan je als bedrijf of organisatie doen om de risico’s voor je reizigers tot een minimum te beperken?
  • Tegen welke risico’s kan je je eventueel verdedigen?

 

 

6) DE MEDEWERKERS

  • Kan iemand een belangrijke zakenreis weigeren?
  • Welke maatstaven worden hiervoor gehanteerd?

 

7) MEETINGS

  • Aan welke fysieke meetings kan deelgenomen worden?
  • En aan welke normen moeten deze voldoen?

 

 

8) DE JUISTE BALANS

  • Hoe vind je de juiste balans tussen een duurzaamheid en veilig zakenreisbeleid?

 

Bij Uniglobe zijn we uiterst gespecialiseerd in deze materie en kunnen we terugvallen op onze jarenlange ervaring bij het opstellen van een sluitende reisbeleid op maat van je bedrijf. Aarzel niet om contact op te nemen. We helpen je graag verder.